23 Eylül 2008 Salı

His/Sis

Bu gece ya sigara daha acı
Ya da ben daha üzgünüm, arkadaş
Belki hava da daha soğuk
Ya da ben daha çok korkmuşum karanlıktan
Saatler önce batmış güneşim
Saatler sonra gene mi doğacak?

Umarım hâlâ yaşıyor olurum sabaha
Gerçi onu da Tanrı bilir
Yıldızlarım sönükleşmiş sanki
Daha kara bir sevdaya da
Düşmüş olabilirim
Köpekler uluyadursun sokaklarda

Sesim çıkmaz benim
Çünkü yaşadığım ana ait değilim
Bir duman bulutu içinde kaybolmuşum
Bak ellerim de titriyor
Üşümüşüm, yanmışım, küller yağıyor
Yaz geleli çok oldu
Yağmur düşmeyeli üstüme

Arabalar geçiyor uzaklardan
Binip gitmeyi çok isterdim birine
Uzaklarda olmayı ben de
Kalbim başka yerde atıyor
Toprağa daha yakın, ruhuma daha uzak
Bir yerde.
Rüyalarımda gördüğüm yerde

Tanrı bu kadarını nasip etmiş
-se eğer, en doğrusunu o bilir.
Şu an orada değil de buradaysam
Kendi istediğim için değil.
Kağıt, kalem, küçük bir fener elimde
Demek ki böyle olması gerektiği içindir.

Neyi saklayayım, neyden korkayım?
Kaçıp döndüm işte sığınağıma
Gerçeklerden beni koruyacak gibi
kapayıp kapıları gene dalmış derinlere
Ben şairim, ben aşığım, ben deliyim
İtiraf edeyim, inkâr edeyim
Ruhumu çekip çıkarayım kutusundan
Dayayıp ağzıma, yakayım ucunu
İçeme çekeyim tekrar, aidiyetine.

Başka yer yok gidecek
Kıvrılmış yatıyorum kabuğumun içinde
Bir inci saklıyorum
Sıkıca kavrayıp bacaklarımla karnım arasında
Uyandığımda birbirine kenetli ellerim
Boşluğun varlığı avuçlarımda
Zorluyorum geri dönmek için
Gece yarım yamalak düşlerimin kuytusuna

Yok, yok, güneş doğalı çok olmuş
Arabam dönmüş eski balkabağına
Ama gün doğar, gün batar
bak gene doğacak
Gece kurulacak sığınağım
Çer çöp, tütün kokusu ve Tanrı'nın dizleri arasına
Midem tekrar bulanacak
Tutatacağım kendimi boşaltmamak için içimi
Yuttuklarımın içinde yuvarlanıp gideceğim
Yumruklayacak duvarları, pes edeceğim
Oturacak yere, uykumun gelmesini bekleyeceğim

Ne zaman ki, kapanır gözlerim
O zaman başlayacak gerçek dediğim
Bir düş tutacağım senin için!
Kimsenin göremeyeceği bir tane, kendimden başka
Görse de gülüp geçeceği
Hadi canım, sadece bir deli, diyeceği.
Evet, deliyim. Evet, şairim.
Evet, hâlâ canım yanabiliyor her şeye rağmen.

Hâlâ mı yaşıyorum?
Kalkıp dua etmek gerek öyleyse.
Çünkü yokken yarından yana umudum
işte yıldızlar yerli yerinde
Öyleyse daha yaşayacağım
Daha görecek düşlerim varmış demek ki benim
Daha yazacaklarım var, daha söyleyemeyeceklerim
Sadece deliyim bu gece
Sadece şairim
Sadece senin içinim...

8/7/06
Cts(03:07)y

Hiç yorum yok: